Cristina Vargas Castro’ Master’s Thesis: «Multilingualism, Sustainable Development Goals and innovative projectbased
learning in the English class: fostering linguistic skills and social awareness in secondary education»

 

Cristina Vargas, author of the master’s thesis «Multilingualism, Sustainable Development Goals and innovative projectbased
learning in the English class: fostering linguistic skills and social awareness in secondary education»

About Cristina Vargas (short bionote):

Cristina Vargas Castro, és mestra especialista d’anglés i primària des de 2004,diplomada per la
Universitat de València, UV. Va desenvolupar la seua tasca en escoles concertades innovadores com
CE Marni, dins del grup “Escoles del Segle XXI”, del 2004 al 2010, i després a l’escola pública, des
que va guanyar un lloc a les oposicions l’any 2010, que va exercir posteriorment a escoles d’Álcalà de
Xivert, a la qual va participar, i inclús va coordinar temporalment, en un projecte d’intercanvi europeu
Comènius sobre les matemàtiques i la seua relació amb l’art i l’anglés “Shapes as teaching and
learning aids”, per a escoles de primària i secundària. Al CEIP Ausiàs March de Sagunt va
desenvolupar alguns projectes a les seues classes d’anglés, dins de l’Aprenentatge basat en projectes,
que després van estar publicats i es troben actualment a disposició en llibreries en línia i biblioteques
de barri i ajuntaments en altres comunitats autònomes, com a Castella i Lleó
Altres de les seues publicacions, també a disposició en biblioteques de barri, rurals i en llibreries en
línia tracten temes com l’art i l’anglés per a educació primària i infantil, i guies per a ajudar a fer
programacions d’anglés i de plàstica en anglés per a diferents cicles i etapes, pensades com a una eina
per a mestres que necessiten un suport per a fer les seues pròpies programacions, principalment per als
cursos d’infantil que estaven començant el seu camí en les escoles públiques i no sabien ben bé com
organitzar-se.
Va ser mestra d’anglés en primer cicle de primària i també infantil entre els anys 2013 a 2014 a
l’escola pública Santo Cáliz de València, al barri de “La Fonteta de Sant Lluís” (Actualment CEIP Les
Arts).
Al CEIP El Castell d’Albalat dels Sorells, va participar i co-coordinar durant dos cursos, un projecte
Erasmus europeu denominat “Happy people will change the world”, relacionant Mindfulness (Atenció
plena), gestió emocional i èxit escolar, per a la millora de les relacions socials de l’alumnat i tota la
seua diversitat. Posteriorment va cursar “De-Mystifying Mindfulness” per la Universitat de Leiden, en
línia, per millorar la seua formació com a professora d’atenció plena.
Ha participat en un programa experimental de projectes innovadors per a la lluita contra el fracàs
escolar, i ha millorat i reciclat el seu bagatge lingüístic i cultural mitjançant la participació en diversos
cursos com ara “Didàctica de les competències comunicatives”, “Lingüística valenciana”,”Curs
específic de lingüística valenciana-A”, “Curs d’espanyol com a llengua estrangera”, “Using Advanced
language skills”, “Developing oral skills. Advanced level”, “English for communication. Advanced
level” “Inglés para todos, nivel avanzado”, “Inglés en la E.S.O”,”El portfolio, elemento integrador de
lenguas”, “Evaluación y rúbricas en tratamiento integrado de lenguas”, “Herramientas tic para la
formación semipresencial en l’aula, para FPA”,”Habilitats socials i intel·ligència emocional»,
“Habilitats socials, treball en equip i resolució de conflictes” “Curs de coordinadora de formació en
centres”, com també en molts altres cursos, tallers, jornades, seminaris i projectes en diverses àrees
d’actuació i disciplines.
Va ser participant activa en un seminari de CLIL, tractament integrat de llengües entre 2018 i 2019, i
posteriorment va ser ponent en unes jornades “Compartim experiències d’ensenyament en valencià”
amb relació amb el tractament integrat de llengües, per al Cefire de València el 2019.
També és Mestra de Valencià des de 2013,per a tots els nivells, titulada per la Conselleria de Cultura,
Innovació i Esport de la Comunitat Valenciana, i ha exercit com a tal durant el curs 2020-2021 a la
FPA L’Alguer de València, impartint també tallers de valencià nivells A1 (Nouvinguts i estrangers),
A2 i B1.