Artículos científicos           

Finardi, K. R. & Sevilla-Pavón, A. (2021). Pandemic language teaching: insights from Brazilian and international teachers on the pivot to emergency remote instruction. Language & Education-Special issue: Current trends in ELT educational communication during crises. Eds.: J. García Laborda & S. Montaner Villalba. Journal of Language & Education, 7(4), 127-138. DOI: https://doi.org/10.17323/jle.2021.11676

Maddalena, T. L.; Sevilla-Pavón, A. & Cardoso, J. (2020). Dossier temático de Ensino de Línguas na Cultura Digital. REDOC – Revista Docência e Cibercultura. Revista Docência e Cibercultura, 4 (3), set-dez, 2020.  DOI: https://doi.org/10.12957/redoc.2020.51666, https://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/re-doc/issue/view/2028

Maddalena, T. L.; Sevilla-Pavón, A. & Cardoso, J. (2020). Ensino de Línguas na Cultura Digital. REDOC – Revista Docência e Cibercultura, 4 (3), set-dez, 2020: 15-30. DOI: https://doi.org/10.12957/redoc.2020.51666

Sevilla-Pavón, A.; Nicolaou, A. (2020). Artefact co-construction in virtual exchange: ‘Youth Entrepreneurship for Society’. Computer-Assisted Language Learning Journal. DOI:10.1080/09588221.2020.1825096. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09588221.2020.1825096

Maddalena, T. L.; Sevilla-Pavón, A. (2019). USS Callister: universos de ficción y aprendizaje de lenguas. Revista Diálogo Educacional, 19 (62): 970-986. DOI: http://dx.doi.org/10.7213/1981-416X.19.062.DS03 ISSN: 1518-3483, https://periodicos.pucpr.br/index.php/dialogoeducacional/article/view/25474. Monográfico “A CIBERCULTURA CONTADA NA SÉRIE BLACK MIRROR: dilemas, fundamentos e provocações para a educação e a formação de professores nos cotidianos” (Eds.: E. Oliveira dos Santos, T. L. Maddalena & A. M. Dudeque Pianovski Vieira).

Sevilla-Pavón, A. (2018a). L1 versus L2 online intercultural exchanges for the development of 21st century competences: the students’ perspective. British Journal of Educational Technology, 50(2): 779-805. DOI: 10.1111/bjet.12602, http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/bjet.12602/full, ISSN: 1467-8535. Wiley on behalf of the British Educational Research Association (United Kingdom).

Sevilla-Pavón, A. (2018b). Diseño de tareas de telecolaboración en torno a cuentos del mundo para el desarrollo de competencias lingüísticas, literarias, interculturales y digitales. Revista Iberoamericana de educación a distancia – RIED, 21(2): 325-346. DOI: https://doi.org/10.5944/ried.21.2.20783 E-ISSN: 1390-3306.

Sevilla-Pavón, A.; Nicolaou, A. (2017). Online Intercultural Exchanges through Digital Storytelling. International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching (IJCALLT), 7(4): 44-58. Hershey, PA: IGI-Global. ISSN: 2155-7098. DOI: 10.4018/IJCALLT.2017100104

Sevilla-Pavón, A. (2017). La dimensión creativa en la escritura, ilustración y musicalización de cuentos del mundo. Revista Iberoamericana de Educación, 75 (1): 89-110, 30/10/2017. ISSN: 1022-6508. En: https://rieoei.org/RIE/article/view/1357

Sevilla-Pavón, A.; Haba Osca, J. (2017). “Learning from real life and not books”: A gamified approach to task design in transatlantic telecollaboration. Ibérica, 33: 235-260. http://www.aelfe.org/documents/33_10_IBERICA.pdf ISSN: 1139-7241. AELFE.

Sevilla-Pavón, A.; García Laborda, J.; Gimeno Sanz, A. (2017). Actitudes de los profesores de la Comunidad Valenciana ante la tipología de ejercicios para la evaluación asistida por ordenador de las destrezas orales en la futura Prueba de Acceso a la Universidad. Educação e Pesquisa, 43(4): 1179-1200. Epub 12.01.17: 1-18. DOI: http://dx.doi.org/10.1590/s1517-9702201612149283 ISSN: 1517-9702. Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo.

Sevilla-Pavón, A. (2016). Affordances of Telecollaboration tools for English for Specific Purposes online learning. World Journal on Educational Technology, 8 (3): 218-223. En: http://sproc.org/ojs/index.php/wjet/article/view/696. DOI: http://dx.doi.org/10.18844/wjet.v8i3.696. ISSN 1309-0348.

Sevilla-Pavón, A.; Haba Osca, J. (2016). “Te das cuenta de que el mundo puede ser tan distinto y similar al mismo tiempo”: Telecolaboración y desarrollo de la competencia intercultural en la educación superior. Didáctica. Lengua y Literatura, 28: 263-284. https://revistas.ucm.es/index.php/DIDA/article/view/54088 ISSN: 1130-0531.

Sevilla-Pavón, A.; Gimeno Sanz, A.; Martínez Sáez, A. (2016). Viabilidad de la informatización del examen lengua extranjera de las Pruebas de Acceso a la Universidad. RED- Revista de Educación a Distancia. 49: 1-15. http://www.um.es/ead/red/49/sevilla.pdf. DOI: http://dx.doi.org/10.6018/red/49/11 ISSN: 1578-7680.

Sevilla-Pavón, A. (2015). Computer assisted language learning and the internationalisation of the Portuguese language in higher education contexts. Digital Education Review, 28: 55-62. http://revistes.ub.edu/index.php/der/article/view/12033 ISNN: 2013-9144.

Sevilla-Pavón, A. (2015). Cultura en clase de E/LE a través de cuentos alrededor del mundo. Foro de Profesores de E/LE, 11: 305-311. https://ojs.uv.es/index.php/foroele/article/view/7128/6796 ISSN: 1886-337X.  

Sevilla-Pavón, A.; Maddalena, T. L. (2015). Aprendizagem de línguas com narrativas digitais: uma experiência no ensino do inglês para fins específicos. Revista Lugares de Educação, 5 (11): 255-267. http://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/rle ISSN: 2237-1451.

Sevilla-Pavón, A. (2015). Examining collective authorship in collaborative writing tasks through digital storytelling. European Journal of Open and Distance Learning, 18 (1): 1-7. http://www.eurodl.org/?p=current&sp=brief ISSN: 1027-5207.

Sevilla-Pavón, A. (2014). La escritura colaborativa a través del relato digital en clase de E/LE. Foro de Profesores de E/LE, 10: 261-270. http://foroele.es/revista/index.php/foroele/article/view/243 ISSN: 1886-337X.

Sevilla-Pavón, A.; Gimeno Sanz, A. (2014). Validating self-made multimedia resources for English teaching and learning in higher education contexts. Revista Vozes dos Vales, 6, Anno III: 1-15. http://www.ufvjm.edu.br/site/revistamultidisciplinar/files/2014/10/Validating-self-made-multimedia-resources-for-English-teaching-and-learning-in-higher-education-contexts.pdf ISSN: 2238-6424.

Maddalena, T. L.; Sevilla-Pavón, A. (2014). El relato digital como propuesta pedagógica en la formación continua de profesores. Revista Iberoamericana de Educación: RIE, Monográfico 65: 149-160. http://www.rieoei.org/rie65a09.pdf ISSN: 1022-6508.

Sevilla-Pavón, A.; Serra-Cámara, B.; Gimeno-Sanz, A. (2013). Digital storytelling for ESP in Higher Education. Academic Exchange Quarterly Journal, 17 (1): 151-157. ISSN: 1096-1453.

Sevilla-Pavón, A. (2013). Contenidos y estructura del programa de evaluación Ingenio FCE Online Tester. Revista Exitus, 3 (2): 207-216. ISSN: 2236-2983.

Sevilla-Pavón, A.; Serra-Cámara, B.; Gimeno-Sanz, A. (2012). The Use of Digital Storytelling for ESP in a Technical English Course for Aerospace Engineers. The Eurocall Review, 20 (2): 68-79. ISSN: 1695-2618.

Martínez-Sáez, A.; Sevilla-Pavón, A.; Gimeno-Sanz, A.; de Siqueira Rocha, J. M. (2012). Practice and assessment of oral skills in developing online preparatory materials through the InGenio authoring shell. Procedia – Social and Behavioral Sciences, Elsevier, 34: 142-145. DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.02.029. ISBN: 1877-0428

Carvalho de Sousa, A.; Sevilla-Pavón, A.; Seiz-Ortiz, R. (2012). Autonomy and ICT in environmental education. Procedia – Social and Behavioral Sciences, Elsevier, 46: 1343 – 1347. DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.05.299. ISBN: 1877-0428.

De Araujo, I. C.; Sevilla-Pavón, A.; de Almeida Amorim, J.; Ferreira do Amaral, S. (2012). The internationalisation of higher education in Brazil: analysis of a Spanish-Brazilian scientific cooperation project in CAL. Procedia – Social and Behavioral Sciences, Elsevier, 46: 3172 – 3175. DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.06.031. ISBN: 1877-0428.

Ferreras Méndez, J.; Fernández-Mesa, A.; Alegre-Vidal, J.; Sevilla-Pavón, A. (2012). A Study into the Integration of ICT into a Business Management Course: Challenges and Achievements. Procedia – Social and Behavioral Sciences, Elsevier, 46: 1375 – 1379. DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.05.305. ISBN: 1877-0428.

Sevilla-Pavón, A.; Martínez-Sáez, A.; Gimeno-Sanz, A.; Rafael Seiz-Ortiz (2012). The role of social and collaborative networks in the development of in-house multimedia language learning materials. Procedia – Social and Behavioral Sciences, Elsevier, 46: 1826 – 1830. DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.05.386. ISBN: 1877-0428.

Sevilla-Pavón, A.; Martínez-Sáez, A.; Gimeno-Sanz, A. (2012). Assessment of competences in designing online preparatory materials for the Cambridge First Certificate in English examination. Procedia – Social and Behavioral Sciences, Elsevier, 34: 207 – 211. DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.02.041. ISBN: 1877-0428

Sevilla-Pavón, A. (2012). El desarrollo de un programa de evaluación online para la preparación de la versión informatizada del First Certificate in English. Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature, 1 (5): 23-38.                 http://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/450 ISSN: 2013-6196.

Martínez-Sáez, A.; Sevilla-Pavón, A.; García-Laborda, J.; Enríquez-Carrasco, E. (2011). Retos y propuestas ante la inminente implantación de las destrezas orales en el examen de lengua extranjera en la futura P.A.U. Didáctica. Lengua y Literatura, 23: 321-329. ISSN: 1130-0531.

De Siqueira, J. M.; Martínez-Sáez, A.; Sevilla-Pavón, A.; Gimeno-Sanz, A. (2011). Developing a web-based system to create, deliver and assess language proficiency within the PAULEX Universitas Project. Procedia Social and Behavioral Sciences, Elsevier, 15 (1): 662-666. DOI: doi:10.1016/j.sbspro.2011.03.160.

Sevilla-Pavón, A.; Martínez Sáez, A.; Gimeno-Sanz, A. (2011). Designing and Evaluating Online Language Learning Materials for Higher Education. International Journal of Social Science and Humanity, 4 (1): 269-273. DOI: 10.7763/IJSSH.2011.V1.49, ISSN: 2220-8488.

Martínez-Sáez, A.; Sevilla-Pavón, A.; Gimeno-Sanz, A. (2011). Fostering general and specific competences through online language learning materials. Procedia Social and Behavioral Sciences, Elsevier, 15: 1726-1731. ISBN: 1877–0428. DOI: 10.1016/j.sbspro.2011.03.359

García-Laborda, J.; Bakieva, M.; González-Such, J.; Sevilla-Pavón, A. (2010). Item Transformation for Computer Assisted Language Testing: The Adaptation of the Spanish University Entrance Examination. Procedia Social and Behavioral Sciences, Elsevier, 2 (2): 3586-3590. DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.03.556

Sevilla-Pavón, A. & Martínez-Sáez, A. (2010). El uso de materiales didácticos online destinados a la preparación del nuevo examen informatizado «CBFCE». Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa RELATEC, 1 (9): 139-151. ISSN: 1695-288X. http://relatec.unex.es/article/view/623