Presentaciones en congresos, seminarios y reuniones científicas

 

EFL Learners’ VR-mediated Telecollaborative Exchanges on an Immersive VR Platform (Hsin-I Chen, H. & Sevilla-Pavón, A.). AAAL 2022, 04/01/2022, Pittsburgh, Estados Unidos.

‘Feels like a third mother tongue to me’: exploring learners’ attitudes towards minority languages in the English as an Additional Language class (Rodilla-Rivas, S., Finardi, K. R. & Sevilla-Pavón, A.). Comunicación en 21st IALIC Conference “Language, Culture And Interculturality: Global Debates, Local Challenges”, Universidad de los Andes, Bogotá, Colombia. 22-26/11/2021.

Atitudes de professores e alunos face às línguas minoritárias no ensino secundário: o caso do árabe e do romeno na aula de inglês como língua adicional (Rodilla-Riva, S. & Sevilla-Pavón, A.). Congreso Internacional PluriEnPli 2021. 27-29/09/2021, Universidade Federal do Paraná, Brasil (evento en línea).

An engagement-based analysis of learners’ identity construction in virtual exchange asynchronous discussions ( Sevilla-Pavón, A. & Nicolaou, A.). Comunicación en el panel “Virtual Exchange: Bridging the gap between formal and informal learning” del congreso virtual YouthMediaLife, 29/03 – 01/04/2021, University of Vienna (Austria).

El aprendizaje de lenguas en la Universitat de València durante y tras el confinamiento: la perspectiva del alumnado (Sevilla-Pavón, A. & Finardi, K. R.). Comunicación en el I SIMPOSIO INTERNACIONAL SOBRE LA ENSEÑANZA DE LENGUAS EXTRANJERAS EN LA EDUCACIÓN SUPERIOR: Analizar y actuar, Qué hemos aprendido de la COVID19 y qué ha llegado para quedarse. Simposio virtual. 24- 26/05/2021. Universidad Autónoma de Madrid.

UVemprén-Aprén “Global Innovation Collider” YES Lab. (Sevilla-Pavón, A. & González Pastor, D.). Comunicación en I International Research Methods in Language and Linguistics Webinar: YES Lab. Universitat de València. 09/11/2020.

Budding ELF users in multimodal group telecollaborations between Taiwan and Spain: The use and The functions of L1 (I.C. Ke & A. Sevilla-Pavón). Comunicación en IALIC XIX Conference: Translating Cultures, Cultures in Translation. Universitat de València, 20-22/11/2019.

  1. Alcantud Garrido; A. Sevilla-Pavón; S. (2019). Tales of the Philippines a translation Proposal (English- Spanish): an Intercultural Perspective. Round Table «Proyecto TALIS research group: Pluriculturalism and plurilingualism through translation». IALIC XIX Conference: Translating Cultures, Cultures in Translation. Universitat de València, 20-22/11/2019.

Following a three-phase Design-based Research (DBR) methodology in virtual exchange projects. 07-08/11/2019. (Sevilla-Pavón, A. & Nicolaou, A.). iTECLA International Conference on Intercultural Learning in the Digital Age: Building up Telecollaborative Networks. Universitat de València.

I will teach you a language: an LMOOC for learning Spanish through world tales. 07-08/11/2019. (Pastor-García, B.; Sevilla-Pavón, A. & Saneleuterio Temporal, E.). iTECLA International Conference on Intercultural Learning in the Digital Age: Building up Telecollaborative Networks. Universitat de València.

The nexus between global citizenship and content-based language learning in virtual exchange projects. 4-6/09/2019. (Nicolaou, A. & Sevilla-Pavón, A.). ‘EVALUATE’ Final Conference on Virtual Exchange and 21st Century Teacher Education. Universidad de León.

Developing 21st century competences and global citizenship in a virtual exchange project. 25-28/03/2019. (Sevilla-Pavón, A.; Nicolaou, A.). Congreso Educating the Global Citizen: International Perspectives on Foreign Language Teaching in the Digital Age. Ludwig-Maximilians-Universität, Munich, Germany.

Youth Entrepreneurship for Society (YES): ciudadanía global afirmativa con el proyecto iTECLA. 27/02/2019. I Jornada Innovation Rooms. Facultat d Filologia, Traducció i Comunicació, Universitat de València.

Crossing borders in the language classroom: A Spanish-Taiwanese entrepreneurship virtual exchange. Sevilla-Pavón, A. 03-04/12/2018. 2nd International Conference on Emerging Issues in Social studies, Economy, Education and Management in Digital Era (EISDE). Research Synergy Foundation. Aqueen Hotel Paya Lebar, Singapore.

Exploring the Development of 21st century Competences in L1 & L2 telecollaboration. 25-27/04/2018. (Sevilla-Pavón, A.; Rojas-Primus, C.). UNICollaboration Conference 2018, University of Krakow, Polonia.

Saying ‘YES’ to telecollaborative community engagement: CUT-UV ‘Youth Entrepreneurship for Society’. 25-27/04/2018. (Sevilla-Pavón, A.; Nicolaou, A.). UNICollaboration Conference 2018, University of Krakow, Polonia.

El proyecto iTECLA: entornos telecolaborativos innovadores para la adquisición de lenguas. (Sevilla-Pavón, A.) 24/04/18. I JORNADA DE RECERCA EN GÈNERE FFTIC, Universitat de València.

Spanish LMOOC: Language and Culture through World Tales. (Sevilla-Pavón, A.). 25-27/10/17. “VI International Conference on Innovation in Philology and Communication Studies”, Universitat de València.

Fostering Entrepreneurship in the ESP Curriculum (Cerezo Merchán, B. & Sevilla-Pavón, A.). 25-27/10/17. “VI International Conference on Innovation in Philology and Communication Studies”, Unversitat de València.

Spanish language and culture MOOC: learning through world tales. (Sevilla-Pavón, A.). 13-14/10/17. “MOOCs, Language learning and mobility 2nd International Conference”. Universidad de Nápoles, Italia.

Fostering 21st century Skills in Online Intercultural Exchanges through Digital Storytelling (Sevilla-Pavón, A.; Nicolaou, A.). “Eurocall 2017 Conference”. 23-26/08/17. University of Southampton, Reino Unido.

CLIL + ESD = Stories around the World Workshops (Haba Osca, J. & Sevilla-Pavón, A.). 15-16/09/16. “CILLEC IV”. UCAM, Murcia.

Entrepreneurship in the ESP Curriculum through International Business and Tourism Start-ups. (Sevilla-Pavón, A. & Cerezo Merchán, B.). 15-16/09/16. “CILLEC IV”. UCAM, Murcia.

 ‘Preparing for our future’: Intercultural communication task design for English for Specific Purposes through Telecollaboration. (Sevilla-Pavón, A. Nicolaou, A.). 24-27/08/16. “Eurocall 2016 Conference”. Cyprus University of Technology, Limassol, Chipre.

Creación de productos y servicios innovadores de Turismo y Negocios Internacionales para el fomento del espíritu emprendedor en el aula de inglés para fines específicos (Sevilla-Pavón, A.; Cerezo Merchán, B.). 20/06/16. “II JSVE – Uso de las TIC en innovación docente universitaria”. Facultat d’Economia, Universitat de València.

Telecolaboración, Inglés para fines específicos e integración de competencias del siglo XXI en el currículum. (Sevilla-Pavón, A.). 14-16/04/16. “Congreso AESLA 2016”. Universidad de Alicante.

“We could finally apply what we’d learned to real life and meet people we could have never met otherwise”: A Spain-US intercultural online exchange from the students’ perspective. (Sevilla-Pavón, A.). 06-08/04/16. «IV Conference of Innovation in Philology and Communication Studies: Methodological and Research Applications». Universitat de València.

Españoles por el mundo en Islandia: cultura en clase de E/LE a través de recursos audiovisuales. (Sevilla-Pavón, A.). 22-24/04/15. “III Conference on New Technologies in Linguistics, Literature, Media Studies and Journalism”. 22-24/04/15. Universitat de València.

Digital Storytelling for English for Specific Purposes: enhancing student’s communicative skills while raising their awareness about different business-related issues. . (Sevilla-Pavón, A.). 22-24/04/15. “III Conference on New Technologies in Linguistics, Literature, Media Studies and Journalism”. Universitat de València.

Animaciones multimedia para fomentar la comprensión y adquisición de la voz pasiva en lengua inglesa: la perspectiva lingüística cognitiva (Galián-Sabater, R.; Sevilla-Pavón, A.; Alcaraz-Mármol, G.; Schmidt, T.). 19-21/11/14. “XV Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL)”. Universitat de València.

Examining collective authorship in collaborative writing tasks through digital storytelling. “II Congreso Internacional en Lingüística, Literatura y Estudios Culturales en Lenguas Modernas (CILLEC II)”. 10-12/09/14. UCAM, Murcia.

Las voces activa y pasiva en lengua inglesa desde una perspectiva cognitiva a través de animaciones multimedia (Galián-Sabater, R.; Sevilla-Pavón, A.; Alcaraz-Mármol, G.; Schmidt, T.). 15‐18/10/14. Póster, “IX Congreso Internacional AELCO”. Universidad de Extremadura, Badajoz.

Students’ motivation and attitudes towards online language learning before and after using the InGenio FCE Online Course and Tester. (Martínez-Sáez, A.; Gimeno-Sanz, A.; Sevilla-Pavón, A.). 10-13/07/13. Póster, “WORLDCALL Conference 2013”. University of Ulster (Scottish Exhibition Centre), Glasgow, Reino Unido.

Formação continuada de professores de espanhol: uma experiência interdisciplinar na modalidade EAD. (Sevilla-Pavón, A.; Maddalena, T.). 21-22/10/13, “IV Seminário de Inovações Curriculares”, Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP), Campinas (São Paulo), Brasil.

Aprendizagem de línguas através da narração digital: experiências de contagem digital de histórias para a aprendizagem e o ensino de inglês para fins específicos. (Sevilla-Pavón, A.; Maddalena, T.). 21-22/10/13, “IV Seminário de Inovações Curriculares”, Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP), Campinas (São Paulo), Brasil.

The InGenio First Certificate in English Online Course & Tester. Courseware showcase (Sevilla-Pavón, A.; Martínez-Sáez, A.). 14-16/06/12. “CALICO Conference 2012”. University of Notre Dame, Indiana, Estados Unidos.

The evaluation of in-house Computer-Assisted Language Learning Materials: InGenio FCE Online Course & Tester (Sevilla-Pavón, A.; Martínez-Sáez, A.), 19-21/08/2011. “International Conference on Education Management Technology (ICEMT)”. Shanghái, China.

Repercusión de las mejoras en la organización interna e interfaz gráfica de usuario en los materiales preparatorios online de nivel B2 de inglés de InGenio (Sevilla-Pavón, A.; Martínez-Sáez, A., Gimeno-Sanz, A.), 24-25/11/11. «IV Coloquio hispano-brasileño de aprendizaje asistido por ordenador: avances en e-learning y m-learning». Universitat Politècnica de València.

La evaluación de la producción oral a través de recursos online destinados a la preparación de exámenes oficiales de inglés: InGenio FCE Online Tester (Sevilla-Pavón, A.). 06-07/05/10. “II Jornadas sobre Lenguas y Tecnología”. Universitat Politècnica de València.

A Study into the Preconceptions of Gender and Sexuality in Linguistic Usage (Sevilla-Pavón, A.; Warke, A.; OʼHara, K.; Newell, S.). 04/06/10. “4th Bloomsbury Student Conference in Applied Linguistics”. Birkbeck, University of London, Reino Unido.

La integración de nuevas competencias en la planificación curricular mediante el uso de la Web y de recursos informáticos para la enseñanza del inglés como lengua extranjera (Sevilla-Pavón, A.). 01-03/10/09. “I ASYRAS Conference of Young Researchers on Anglophone Studies”. Universidad de Salamanca.

El proyecto PAUER: Aspectos tecnológicos de la evaluación oral asistida por ordenador (Martínez-Sáez, A.; Sevilla-Pavón, A.). 26-28/03/09. “XXVII AESLA International Conference”. Universidad de Castilla-La Mancha, Ciudad Real.