Conference Proceedings:

Artículos en Actas de Congreso      

Nicolaou, A.; Sevilla-Pavón, A. (2018). Expanding a telecollaborative project through social entrepreneurship. XIXth International CALL Research Conference: CALL your DATA, 4-6/07/18, University of Bruges, Bélgica. En J. Colpaert, A. Aerts & F. Cornillie (Eds.), CALL Research Conference Proceedings 2018 (pp. 295-302), Amberes: Universiteit Antwerpen Publishing, https://www.call2018.org/wp-content/uploads/2018/07/proceedings-CALL-2018.pdf, ISBN: 9789057285943.

Gimeno-Sanz, A.; Sevilla-Pavón, A.; Martínez-Sáez, A. (2018). From local to massive learning: unveiling the (re)design process of an English LMOOC based on InGenio materials. En: Peppi Taalas, Juha Jalkanen, Linda Bradley, Sylvie Thouësny (Eds.), Future-proof CALL: language learning as exploration and encounters (pp. 77-82), Proceedings from the Eurocall 2018 Conference. University of Jyväskylä, Finland. Dublín: Research-publishing.net, https://doi.org/10.14705/rpnet.2018.26.816 ISBN: 978-2-490057-23-8

Martínez-Sáez, A.; Sevilla-Pavón, A.; Gimeno-Sanz, A. (2018). Analysing students’ perceptions of two learning and evaluation modalities in the InGenio FCE Online Course and Tester. En: Peppi Taalas, Juha Jalkanen, Linda Bradley, Sylvie Thouësny (Eds.), Future-proof CALL: language learning as exploration and encounters (pp. 193-199), Proceedings from the Eurocall 2018 Conference (22–25/08/18). University of Jyväskylä, Finland. Dublín: Researchpublishing.net. https://doi.org/10.14705/rpnet.2018.26.836 ISBN: 978-2-490057-23-8

Nicolaou, A.; Sevilla-Pavón, A. (2017). Redesigning a telecollaboration project towards an ecological constructivist approach. XVIIIth International CALL Conference: CALL in Context. 7-9/07/17. Berkeley, University of California, Estados Unidos. En Jozef Colpaert, Ann Aerts, Rick Kern & Mark Kaiser (Eds.), CALL in CONTEXT: Proceedings (pp. 589-597). Antwerp: University of Antwerp. http://call2017.language.berkeley.edu/wp-content/uploads/2017/07/CALL2017_proceedings.pdf ISBN: 9789057285509.

Sevilla-Pavón, A.; Cerezo Merchán, B. (2016). Fomento del aprendizaje activo y la motivación en el aprendizaje del inglés para fines específicos mediante metodologías de enseñanza centradas en el alumno. En V. Botti Navarro y M. A. Fernández Prada (Eds.): Libro de Actas IN-RED 2016 – II Congreso Nacional de Innovación Educativa y de Docencia en Red – Actas de INRED UPV (pp. 19-33). (7-8 de julio de 2016). Valencia: Editorial Universitat Politècnica de València. DOI: http:/ /dx.doi.org/10.4995/INRED2016.2016.4430. ISBN: 978-84-9048-541-5.

Cerezo Merchán, B.: Sevilla-Pavón, A. (2016). El aprendizaje del inglés a través de la creación colaborativa de relatos digitales del ámbito turístico. En V. Botti Navarro y M. A. Fernández Prada (Eds.): Libro de Actas IN-RED 2016 – II Congreso Nacional de Innovación Educativa y de Docencia en Red – Actas de INRED UPV (pp. 3-18). (7-8/09/16). Valencia: Editorial Universitat Politècnica de València. DOI: http:/ /dx.doi.org/10.4995/INRED2016.2016.4430. ISBN: 978-84-9048-541-5.

Sevilla-Pavón, A.; Gimeno-Sanz, A. (2015). Fostering communicative skills through digital storytelling within a Business English class. En J. Colpaert, A. Aerts, M. Oberhofer y M. Gutiérrez-Colón Plana (Eds.), Task Design & CALL Proceedings, pp. 430-436. CALL Task Conference 2015, 6-8/09/15. Universitat Rovira i Virgili, Tarragona, España. ISBN: 9789057284786. http://wwwa.fundacio.urv.cat/congressos/public/usr_docs/call_2015_conference_proceedings.pdf.

Gimeno-Sanz, A.; Sevilla-Pavón, A. (2015). Toward implementing computer-assisted foreign language assessment in the official Spanish University Entrance Examination. En F. Helm, L. Bradley, M. Guarda y S. Thouësny (Eds.), Critical CALL – Proceedings of the 2015 EUROCALL Conference (pp. 215-220). 26-29/08/15, Pádova, Italia. Dublin: Research-publishing.net. http://research-publishing.net/display_article.php?doi=10.14705/rpnet.2015.000336 ISBN: 978-1-908416-29-2.

Gimeno-Sanz, A. Sevilla-Pavón, A. (2015). Assessing Linguistic Competence through Digital Storytelling in Higher Education. ICERI2015 Conference (pp. 1608-1617). 16-18/11/15, Sevilla, España. ISBN: 978-84-608-2657-6.

Sevilla-Pavón, A.; Maddalena, T. L. (2013). Experiencias transatlánticas de uso pedagógico del relato digital para la enseñanza de lenguas. En: R. García Fernández & K. I. de Souza (Eds.), Actas del III Congreso Internacional de Ciudades Creativas, Vol. 1 (pp. 971-982), 28-30/08/13, Unicamp, Campinas, Brasil. Madrid: Bubok Publishing. ISBN: 978-84-15816-05-8.

Sevilla-Pavón, A.; Serra-Cámara, B. (2013). Developing and Sharing ESP Resources: the Online Teaching Project at the UPV. Global Journal on Technology, 3 (pp. 1169-1174). Proceedings of 3rd World Conference on Information Technology (WCIT-2012), 14-16/11/12, University of Barcelona, Spain. ISSN: 2147-5369.

Martínez-Sáez, A.; Sevilla-Pavón, A.; Gimeno-Sanz, A.; de Siqueira-Rocha, J. M. (2012). Feedback: a Key Component in the Design, Implementation and Validation Stages of Online English/FL Materials. En S. Thouësny & L. Bradley (Eds.), Proceedings of the 2012 Eurocall Conference (pp. 204-210), 22-25/08/12, Universidad de Gotemburgo, Suecia. Dublin: Research-publishing.net. ISBN: 978-1-908416-03-2, DOI: 10.14705/rpnet.2012.000053.

Martínez-Sáez, A.; Sevilla-Pavón, A.; Gimeno-Sanz, A.; de Siqueira-Rocha, J. M. (2012). Building up an Equilateral Language Learning Triangle through Innovation and Pedagogic Improvement: the Example of an Educational Innovation Project. The Eurocall Review, 20 (1) (pp. 115-119). Actas de EUROCALL 2011 Conference “The CALL triangle: Student, Teacher and Institution”, 31/08 a 03/09/11, The University of Nottingham, Reino Unido. ISSN: 1695-2618.

Sevilla-Pavón, A.; Serra Cámara, B.; Gimeno Sanz, A. (2012). El relato digital como herramienta de aprendizaje en la educación superior. En: Aprender/Enseñar de otra manera: Actas de las Jornadas de innovación educativa de la UPV (pp. 367-371). Universitat Politècnica de València. Valencia: Editorial Universitat Politècnica de València. ISBN: 978-84-8663-936-9.

Gimeno Sanz, A.; Sevilla-Pavón, A.; Martínez Sáez, A.; González, R. (2012). English B2 Online Course & Tester: un ejemplo de aprendizaje autónomo. En: Aprender/Enseñar de otra manera: Actas de las Jornadas de innovación educativa de la UPV (pp. 137-141). Universitat Politècnica de València. Valencia: Editorial Universitat Politècnica de València. ISBN: 978-84-8663-936-9.

García Laborda, J.; Sevilla-Pavón, A.; Martínez-Sáez, A. (2012). Reevaluando las competencias de alumnos y profesores en tiempos de PAU asistida por ordenador. En M. de Navarro Pablo (Ed.), Selección, desarrollo y evaluación de competencias en didáctica de la lengua y la literatura (pp. 354-363). Editorial Universidad de Sevilla. Secretariado de Recursos Audiovisuales y Nuevas Tecnologías. ISBN: 978-84-938975-3-6.

Sevilla-Pavón, A.; Martínez Sáez, A.; De Siqueira, J. M. (2011). Modalities of Assessment of Online Language Learning Materials. In N. Talaván-Zanón et al. (Eds.), Technological Innovation in the Teaching and Processing Of LSPs (pp. 161-170). Madrid: Universidad Nacional de Educación a Distancia. ISBN: 978-84-3626-217-9.

Gimeno-Sanz, A.; Sevilla-Pavón, A.; Martínez-Sáez, A.; de Siqueira-Rocha, J. M. (2011). The InGenio e-learning platform: a decade of experience in online language instruction. International Association for Development of the Information Society (IADIS) e-Learning 2011 Conference, 20-23 July 2011, Rome, Italy. In B. Nunes & M. McPherson (Eds.) Actas de IADIS International Conference e-Learning, Vol. 2 (pp. 65-69). ISBN: 978-972-8939-38-0.

Martínez Sáez, A.; Sevilla-Pavón, A.; Gimeno Sanz, A.; de Siqueira Rocha, J.M. (2010). Práctica y evaluación de los conocimientos en inglés nivel B2 a través del curso preparatorio y del programa de evaluación online FCE, implantados mediante el sistema InGenio. En J. L. Bueno Alonso et al. (Eds.). Actas del XXVIII Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística Aplicada: Analizar datos > Describir variación (pp. 874-883), 15-17 abril 2010, Vigo: Universidad de Vigo. ISBN: 978-84-8158-479-0.

García Laborda, J.; Martínez Sáez, A.; Sevilla-Pavón, A. (2009). Web 3.0 y enseñanza de lenguas extranjeras: Un vistazo general a materiales para la docencia y aprendizaje en la enseñanza universitaria. En C. M. Alonso García & D. J. Gallego Gil (Coord.), Actas del XIV Congreso Internacional de Tecnologías para la Educación y el Conocimiento: Hacia la Web 3.0. Madrid: Universidad Nacional a Distancia. ISBN 978-84-692-3571-3.